هزینه های معاینات در بدو استخدام بر عهده کیست؟

هزینه های معاینات در بدو استخدام بر عهده کیست؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 678 | نویسنده : |

هزینه معاینات اولیه و آزمایشات مربوطه هر ساله توسط وزارت بهداشت تعیین می شود. در برخی موارد هزینه را کارفرما می پردازد اما در بیشتر موارد تمام یا بخشی از هزینه آزمایش ها و این معاینات را خود کارگر متحمل می شود.

چه کسانی در ابتدای استخدام در امتحانات مردود می شوند؟ ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانعی برای استخدام افراد نیست. البته لازم به ذکر است که بسته به شغل انتخابی، گاهی اوقات امتحانات در بدو استخدام متفاوت است.

اختلالات شنوایی تا چه حد برای اشتغال قابل قبول است؟

در مورد شنوایی، اگر آستانه شنوایی در فرکانس گفتار و گفتار مختل شود، استفاده از سمعک در محل کار ممکن است برای دریافت مجوز کار و استخدام یک داوطلب لازم باشد.

اختلالات بینایی تا چه حد برای اشتغال قابل قبول است؟

در زمینه تست های ارزیابی بینایی طب کار می توان حدت بینایی یا درجه وضوح را اندازه گیری کرد و میدان بینایی را ارزیابی کرد و دید رنگی را ارزیابی کرد. متقاضی کار باید بسته به نوع کار مقدار مشخصی داشته باشد. اگر چشم کمتر از 0.5 باشد، مراجعه به چشم پزشک برای تجویز عینک توصیه می شود، اما اگر بینایی کمتر از 0.1 باشد، داشتن عینک در حین کار ضروری است.

چه بیماری هایی مانع از استخدام افراد می شود؟

در معاینات شغلی طب کار، آمادگی فرد داوطلب را با شرایط مورد انتظار برای کار مقایسه می کنیم. برخی از مشاغل به دلیل حساسیت شغلی بالایی که دارند نیازمند فعالیت افراد سالم و دارای آمادگی جسمانی هستند مانند پلیس، خلبانی، غواصی، دریانوردی و .... بنابراین برای مشاغل خاص آزمایشات خاصی وجود دارد. از این رو در مشاغل مختلف با توجه به شرایط شغلی و عوامل زیان آور شغلی، آزمون های مختلفی برای ارزیابی داوطلبان شغل طراحی شده است که با صلاحدید متخصصان طب کار و بیماری های شغلی قابل انجام است. در صورتی که داوطلبی در بدو استخدام در نتیجه آزمون دچار مشکل شود، برای آن سمت خاص نامناسب تشخیص داده می شود، اما ممکن است همان فرد برای استخدام و کار در مشاغل سبکتر و کم حساسیت تر، مناسب اعلام شود.

در مشاغل حساس که در معرض خطرات بیشتری قرار دارند و به اصطلاح خطر خطرات و صدمات شغلی بالاتری دارند، حواس پنج گانه باید کاملاً سالم و اندام های حیاتی مانند قلب، گردش خون، مغز، اعصاب، سیستم تنفسی، کلیه ها، دستگاه گوارش باشد. دستگاه، غدد درون ریز، اندام های داخلی. و همچنین داشتن سیستم اسکلتی عضلانی کاملا کارآمد و نقص عضو و بیماری در اندام های فوق قابل قبول نمی باشد.

خوشبختانه اکثر مشاغل به دلیل عدم حساسیت و عدم خطر در حین کار و با معاینه پزشکی توسط پزشک کارآموز آموزش دیده و انجام اپتومتری ساده (بینایی سنجی) و شنوایی سنجی ساده (ادیومتری) و سلامت اولیه نیازی به آزمایشات خاص و معاینات پزشکی گسترده ندارند. آزمایشاتی مانند (قند، شمارش سلول های خون، کراتینین اوره و آنزیم های کبدی و آزمایش اعتیاد) درخواست می شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در معاینه اولیه طب کار و همچنین آزمایشات پایه، معاینات تخصصی توسط متخصص و همچنین آزمایشات تکمیلی درخواست می شود. در نهایت اظهارنامه نهایی در مورد مناسب بودن وضعیت سلامت داوطلب برای استخدام در شغل به اطلاع داوطلب، کارفرما و بیمه گر خواهد رسید.

- چه داروهایی را می توان در آزمایشات طب کار و در بدو استخدام تشخیص داد؟

در آزمایشات طب کار معمولاً این آزمایشات بر روی نمونه ادرار اختیاری و در آزمایشگاه های معتبر و مرجع انجام می شود و از یک تا ده نوع دارو قابل تشخیص است. مواد مخدر رایج مورد مطالعه شامل تریاک، هروئین، حشیش و متامفتامین مانند کراک و شیشه، ترامادول، متادون و کدئین است.

 

https://asanestekhdam.com/views_agahi/tehran/




می پسندم نمی پسندم

دو شنبه 29 فروردين 1401 -9:59 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: